Restaurang Blue Light Yokohama
Stockholms första izakaya. Fullspäckad meny av japansk mat som vi saknat i Sverige. Bento take away och catering. Ät som en Japan.
Adress:
Åsögatan 170,
11632
Stockholm
Tel:
08-6446800
De som går hit besöker även:
Andra sushi-ställen i närheten:
- MiPo Sushi
- Miyako Sushi Lou...
- Sushi King
- Folkunga Sushi Bar
- New Tokyo Sushi Bar
- Raw Sushi and Bowl
- Meolina Sushi
- Blue Light Yokohama Japan...
- Sea Sushi och Coffee Bar
- Oishi sushi
Betyg: 3Trevlig personal och helt ok sushi. Åt deras Nigiri and Rolled Sushi Combo.
0 0 2015-02-14 kl. 18:02Betyg: 5Stockholms kanske bästa sashimi. I övrigt håller maten ´tokyo-klass´.
0 0 2014-06-27 kl. 18:23Som helhet mycket bra och med genuin japankänsla. Bra och trevlig servis. Genuin känsla.
Vårt 20de besök typ... Vi börjar bli beroende...
Och då jämför vi med 6 tokyobesök på sammanlagt ett halvår i japan och tokyo.
Betyg: 4Nu vill jag inte vara en hemsk tråkmåns men om man likt ´Rötott´ inte vill äta ´friterad sparris doppad i örtsalt´ varför beställer man då tenpura? Det är det som grönsakstenpura är - det är inte BLYs fel, det är den japanska matkulturens fel. Man får det man beställer.
2 1 2014-04-05 kl. 22:47Blue Light Yokohama är den bästa japanska mat man kan få i Stockholm. Gillar man japansk mat och har god ekonomi ska man äta här. För den som uppskattar olika sorters alkoholdryck rekommenderas potatis-shochu serverad med hett vatten. Jättedoftrikt på samma sätt som glögg.
Servicen beror helt på vem som kommer till ens bord.
Betyg: 5Fantastisk gott och vacker mat i flera nyanser av smaker och upplevelser, rekommenderas!
0 0 2014-03-31 kl. 09:33Betyg: 5Fantastiskt gott! Upplevde inget av det negativa tidigare recensenter tydligen har. Notan landade på 1000:- för två personer, men vi drack och åt mer än vi behövde, för allt för så otroligt gott. Helt klart värt det! Servicen var trevlig och uppmärksam.
0 0 2013-11-03 kl. 12:13Betyg: 5Mitt nya favoritställe i Sthlm!! Maten var super god och sushin helt gudomlig! Rekommenderar det verkligen.
0 0 2013-02-28 kl. 20:37Betyg: 3Hade gärna sett ett kollektivavtal på sådant här ställe så man vet att saker går rätt till..
0 0 2013-01-30 kl. 13:57Betyg: 1Hej! Jag hörde dom inte har några kollektivantal på Blue Light Yokohama (referens: www.schysstavillkor.se), och att dom bara betalar sin personal 80kr brutto i timmen. Som arbetsgivare på en restaurang som det går så bra för borde man ta ansvar. Trist att dom inte inser vikten i sin personal och jag tycker att det ar fult av dom att inte uppskatta deras arbete då de tjänar mycket på deras vägnar! GÅ INTE DIT!
6 2 2012-12-25 kl. 10:34Betyg: 1Vi fick samma upplevelse som när vi besökte en restaurang i en turistort och de lade på pengar för precis allt. Nästan att luft, bord, stolar socker och ett leende var med på notan. Bara svenskar som åt.
2 0 2012-11-14 kl. 19:42Jag tror att det är det här som händer när ett ställe blivit för kaxigt i kombination med att coolhet, medvetenhet, cred, gulddrakar och pengar betyder mer än att brinna för sin sak eller bara lite vänlighet.
Vill man lägga samma pengar kan man gå till klassikern Lao Wai. En riktigt bra asiatisk restaurang med hjärtat på rätta stället. Sushifritt men med folk från alla platser och klasser.
Betyg: 2Tog take away och var mycket förvånad att ett ställe som utger sig för att vara ´på riktigt´ säljer sushi som om det var på ICA. Färdiglagad, kylskåpskall och hård.
2 2 2012-06-29 kl. 20:08När jag kom hem och öppnade min låda så fanns där ingen ingefära och påse med soya var nästan tom. Blue Light får klara sig utan mina besök :(