Restaurang Blue Light Yokohama
Stockholms första izakaya. Fullspäckad meny av japansk mat som vi saknat i Sverige. Bento take away och catering. Ät som en Japan.
Adress:
Åsögatan 170,
11632
Stockholm
Tel:
08-6446800
Recensioner av detta sushi-ställe (sid 2):
Sortera efter: Relevans DatumBetyg: Bäst betyg Sämst betyg
De som går hit besöker även:
Andra sushi-ställen i närheten:
- MiPo Sushi
- Miyako Sushi Lou...
- Sushi King
- Folkunga Sushi Bar
- New Tokyo Sushi Bar
- Raw Sushi and Bowl
- Meolina Sushi
- Blue Light Yokohama Japan...
- Sea Sushi och Coffee Bar
- Oishi sushi
Betyg: 2Var på Blue Light i vintras med ett sällskap på ca 6 personer. Sushin var verkligen god, men det tog aaaaaaalldeles för lång tid att få in maten och när den väl kom tog det nästan en halvtimma mellan rätterna, så den som fick sin mat sist var rejält hungrig när maten kom. Inte särskilt trevlig personal heller. Olika servetriser varje gång. Vid ett tillfälle kom till och med någon från köket ut och hade plasthandskar på när hen serverade oss. Trevlig inredning, dyr öl. Enda anledningen till att jag ger det här stället två stjärnor istället för en är på grund av sushin i sig.
1 4 2014-06-30 kl. 07:43Betyg: 2Ok. Men nej, jag vill inte äta en friterad sparris och doppa den i örtsalt. Så jag frågade efter en sås, fick en konstig blick och fick betala 15:- för det. Riktigt dålig service under hela kvällen. Då kocken själv fick säga till servitrisen för att vi skulle få hjälp. Sushin var helt sinnes sjukt ljuvlig! Lite för stora bitar dock så varnar för att det inte ser så sexigt ut under inmundigandet.
2 8 2013-09-16 kl. 08:33Betyg: 2Missnöjd med servicen men maten var god!
1 2 2013-08-05 kl. 21:34Betyg: 2Väldigt dyr minimal pretentiös svensk-asiat. Typ fantasi-asiatiskt kök. Gick hem hungrig och började laga mat själv direkt efter att vi spenderat 600kr där en eftermiddag. Säkert ett roligt ställe för kock och personal att arbeta på men som kund kommer jag aldrig tillbaka.
2 0 2012-11-14 kl. 08:43Betyg: 2Tog take away och var mycket förvånad att ett ställe som utger sig för att vara ´på riktigt´ säljer sushi som om det var på ICA. Färdiglagad, kylskåpskall och hård.
2 2 2012-06-29 kl. 20:08När jag kom hem och öppnade min låda så fanns där ingen ingefära och påse med soya var nästan tom. Blue Light får klara sig utan mina besök :(
Betyg: 2Otroligt överskattat. överpriser och medioker mat. Att servera kylskåpskalla räkor är inte ok om man utger sig för att vara på riktigt. Maten var i övrigt OK, men till priset man betalade inte alls imponerande. Varför kostar exempelvis yaki-nikun 4-5 gånger så mycket här som på ett annat bra ställe? (om man ser till mängden mat) Portioner behöver verkligen inte vara stora. Men det här är bara larvigt. Servicen charmigt förvirrad, lokalen inget speciellt.
2 4 2012-04-13 kl. 11:33Betyg: 2Besvikelse på besöket. Kanske hade jag för höga förväntningar. Vissa mat är god, men inte alla maträtter. Servicen är inte så proffsig. Var tvugna att fråga efter matsedel efter 10 mins väntning och ett pat minuter efter det kom en annan servitris till oss för att ta beställning (inte dryck utan matbeställning). Borde anställa lite mera rutinerade servitriser. Öl (33dl) är 95kr vilket tycker jag dyr. Tyvärr, jag ska gå till annan restaurang när jag vill äta japans mat.
2 5 2012-03-03 kl. 14:31Betyg: 2Kanske hade jag för höga förväntningar. Vissa mat är god, men inte alla maträtter. Servicen är inte särskilt bra. Vi var tvungna att fråga efer matsedel och 1 min efter det kom en annan servitrisen till oss för att ta beställning. Öl 33dl 95kr är dyr.
0 0 2012-03-03 kl. 13:33Betyg: 2God sushi men hutlöst att ingefära inte ingår!!!!! 25 kr extra får man betala, vilket man får veta när man fått tallriken på bordet, eftersom den är ´hemgjord´! Självklart blir man tvungen att köpa till detta och det smakade väl lite godare än vanligt. Men 150 kr för en lunch är oförsvarbart och då ingick inte ens miso. Dessutom snobbig personal. Aldrig mer.
1 4 2012-02-09 kl. 10:15Betyg: 3Mycket bra mat, utsökt sushi. Små portioner så man bör beställa flera rätter varför priset kan dra iväg. Service hann inte riktigt med, och med endast 1,5 timmes sitt-tid så blev det minst sagt rushigt. Synd på så bra mat.
1 0 2015-04-12 kl. 07:24