Restaurang Blue Light Yokohama
Stockholms första izakaya. Fullspäckad meny av japansk mat som vi saknat i Sverige. Bento take away och catering. Ät som en Japan.
Adress:
Åsögatan 170,
11632
Stockholm
Tel:
08-6446800
Recensioner av detta sushi-ställe:
Sortera efter: Relevans DatumBetyg: Bäst betyg Sämst betyg
De som går hit besöker även:
Andra sushi-ställen i närheten:
- MiPo Sushi
- Miyako Sushi Lou...
- Sushi King
- Folkunga Sushi Bar
- New Tokyo Sushi Bar
- Raw Sushi and Bowl
- Meolina Sushi
- Blue Light Yokohama Japan...
- Sea Sushi och Coffee Bar
- Oishi sushi
Betyg: 1Helt otroligt otrevlig personal. Förstår inte hur detta ställe kan vara så uppskattat? Sushin är väl iofs helt okej men den andra maten är oftast sådär, vissa rätter är verkligen inte bra. Ta inte nudlarna med tempura. Gå helst inte dit alls. Hjördis som ligger en bit bort är MYCKET bättre!
1 5 2016-01-27 kl. 10:35Betyg: 1Gulddraken my ass. Visst smakar maten bra, men extremt små portioner för ett extremt högt pris. När jag och mitt sällskap var och åt där var det inte många andra där. En underbetald personal influerar allting i restaurangen, framförallt servicen. Riktigt virrig personal.
3 2 2013-05-28 kl. 20:32Betyg: 1Hej! Jag hörde dom inte har några kollektivantal på Blue Light Yokohama (referens: www.schysstavillkor.se), och att dom bara betalar sin personal 80kr brutto i timmen. Som arbetsgivare på en restaurang som det går så bra för borde man ta ansvar. Trist att dom inte inser vikten i sin personal och jag tycker att det ar fult av dom att inte uppskatta deras arbete då de tjänar mycket på deras vägnar! GÅ INTE DIT!
6 2 2012-12-25 kl. 10:34Betyg: 1Komiskt dåligt ställe , som inte har nån som helst likhet med en japansk izakaya. Där är maten vällagad, fräsch och billig, ingen bordsbeställning behövs, personalen får dig att känna dig utvald och du trivs. Ledmotivet är enkelhet och vällagadhet. BLY har totalt missförstått vad en izakaya är - pinsamt helt enkelt! Pretentiöst, snorkigt, amatörmässig service minst sagt, svindyrt och desstom trist mat. Jag bor i Japan sen ett år och vet vad jag talar om. Guldraken, det är rent tragikomiskt men säger en del om Sthlm som krogstad!
6 0 2012-11-21 kl. 17:06Betyg: 1Vi fick samma upplevelse som när vi besökte en restaurang i en turistort och de lade på pengar för precis allt. Nästan att luft, bord, stolar socker och ett leende var med på notan. Bara svenskar som åt.
2 0 2012-11-14 kl. 19:42Jag tror att det är det här som händer när ett ställe blivit för kaxigt i kombination med att coolhet, medvetenhet, cred, gulddrakar och pengar betyder mer än att brinna för sin sak eller bara lite vänlighet.
Vill man lägga samma pengar kan man gå till klassikern Lao Wai. En riktigt bra asiatisk restaurang med hjärtat på rätta stället. Sushifritt men med folk från alla platser och klasser.
Betyg: 1170 kronor för att bli illamående. En tallrik Sushi där det utlovades 8 st sjögräsrullar som visade sig ha storleken av en femöring, 2 cm tjock, lite majonnäs och chilisås som brände i munnen. Till det några sega gamla räkor på fluffig risbädd som föll isär. Smakade lite som gårdagens sushi från kyldisken i mataffären. Gammal.
2 3 2012-05-25 kl. 21:58Kvinnan som serverade oss såg drogad ut på blicken och betedde sig oklart. Hon stack oväntat och påfluget in sitt huvud mellan oss för en sista beställning.
Vi blev båda illamående av maten. Små rapar av gammal seg rå fisk i timmar efteråt. Inte bra! Undvik!
Betyg: 1Vi rekades av Metro men blev riktigt besvikna på maten, servicen och framför allt priset förstås. Undvik!
4 4 2012-03-03 kl. 22:49Betyg: 1Dryga servitriser. Ingen ögonkontakt, nonchalanta mot första gången kunder. Stället förutsätter att man fattar konceptet direkt vid första besöket. Servitriser dumförklarar kunden! Tråkigt att ställets hela omdöme dras ner pga av amatörservitriser. Jag går hellre till mitt gamla sushiställe på akkis/shogun än att gå tillbaka hit. Det är dessutom dyrt med dessa små rätter. Kommer nog inte gå tillbaka hit och kommer sprida detta till bekantskapen. Jag kommer endast tillbaka när det är ny serveringspersonal!
3 11 2011-12-08 kl. 21:01Betyg: 1Allt var jättegott... ända tills vi kom till den friterade kycklingen som inte var genomstekt, nästintill rå. Jag påtalade felet och fick bara förklaringen att så smakar kycklinlårfilé. Jag ville självklart inte äta den, och var ändå tvungen att betala den. Jag tog upp det hela en gång till, men personalen bemötte mig så illa (kocken hade ju gjort allt rätt enligt dem), att jag betalade och gick därifrån. Trist med ett ställe som dumförklarar mig som gäst.
2 13 2011-09-13 kl. 19:20Betyg: 1Kanske den sämsta sushin jag ätit - någonsin. Eiset smakade gammalt, fyllningarna var tråkiga (torra morötter!), mison car halvhjärtad och personalen surmulen. Ingen ingefära till sushin och minimalt med soja. Det var svårt att få ner denna oinspirerade sushi till överpriser. Hit går jag aldrig igen.
1 16 2011-08-13 kl. 14:12